Focusing/Διαδικασία εστίασης

Το focusing (στα ελληνικάεστίασηή καλύτερα διαδικασία της εστίασης) είναι μια βιωματική διαδικασία επικέντρωσης στο σώμα με στόχο την αποκωδικοποίηση των μηνυμάτων και πληροφοριών που αυτό φέρει αναφορικά με ένα θέμα, ένα πρόβλημα ή με μια κατάσταση που ζούμε.

"Το σώμα ξέρει ..."
(Οδ. Ελύτης)

Κυριακή, Οκτωβρίου 5

Thinking At the Edge (TAE ή Βιωματική Σκέψη) - Workshop / Ημερίδα στα πλαίσια του Open Discovery Space


Ανακοίνωση
Σας προσκαλλούμε να εγγραφείτε στο Open Discovery Space (http://portal.opendiscoveryspace.eu/el/navigation)
και να γίνετε μέλος στην Ψηφιακή Κοινότητα για το Thinking At the Edge (TAE ή Βιωματική Σκέψη) και τις εφαρμογές του στη σχολική τάξη.

Παρακολουθήστε το σχετικό εισαγωγικό workshop / ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2014 στην Ελληνογερμανική Αγωγή, Δημητρίου Παναγέα, Παλλήνη, Αν. Αττική.



Η συμμετοχή σας είναι δωρεάν. Θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής.
Εγγραφείτε έγκαιρα, ο αριθμός των συμμετεχόντων θα είναι περιορισμένος.

Δηλώστε τη συμμετοχή σας εδώ:

Περισσότερες πληροφορίες



Ενδεικτικοί τομείς εφαρμογής του Thinking At th Edge
Διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων (πχ. του μαθήματος της γλώσσας και της έκθεσης) αλλά και των μαθημάτων φυσικών ή άλλων επιστημών.
• Υποστήριξη της όλης ετήσιας διαδικασίας του μαθήματος Project
• Υποστήριξη (διαμόρφωση της δομής) των προαιρετικών απογευματινών σχολικών προγραμμάτων
• Υποστήριξη της δημιουργικότητας και των καινοτομικών δράσεων/εργασιών
• Παραγωγή πρωτότυπων εργασιών-πρότζεκτ
• Υποστήριξης καινοτομικών τρόπων διδασκαλίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (από την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια έως και την τριτοβάθμια/πανεπιστημιακή εκαίδευση, μεταπτυχιακές σπουδές κλπ.)
• Υποστήριξη ερευνητικών εργασιών και ποιοτικής έρευνας
• Διδασκαλία των καλλιτεχνικών μαθημάτων και (γενικά) καλλιτεχνική δημιουργία
• Συγγραφή πρωτότυπων διδακτικών σεναρίων
• Διδασκαλία ξένων γλωσσών

• Καλλιέργεια της Δημιουργικής Γραφής
• Καλλιέργεια της Κριτικής Σκέψης
• Προσωπική έκφραση, Προσωπική ανάπτυξη
Λογοτεχνική παραγωγή (συγγραφή)

• Ουσιαστική και λειτουργικά "ζωτική" έμφαση στη διαθεματικότητα και την ολοκληρωσιμότητα της (βιωματικής) γνώσης
• "Όχημα" για την πρακτική εφαρμογή της Σχολικής Συμβουλευτικής (ή και της Συμβουλευτικής γενικότερα ιδιαιτέρως για παιδιά και εφήβους) σε συνδυασμό με τη σχέση της σχολικής ζωής με θέματα μαθησιακά, γνωστικών δεξιοτήτων κλπ.
Επέκταση-ανάπτυξη «γνωστικών» αντικειμένων
• Ανάπτυξη θεωρητικών μοντέλων
Επέκταση/Εφαρμογή θεωρητικών μοντέλων σε συναφή/οικεία αλλά και σε άλλα γνωστικά πεδία

• Ανάδειξη του βιωματικού και υπόρρητου χαρακτήρα της μάθησης
• Υποστήριξη των (όπως αποκαλούνται) μαθητών με "μαθησιακές δυσκολίες" (οι "μαθησιακές" ή άλλες "δυσκολίες" όπως αποκαλούνται μπορεί να ειδωθούν από μια νέα αποκαλυπτική σκοπιά: ως δημιουργικές και πολύτιμες βιωματικά δεξιότητες)
Διαχείριση άγχους-συγκέντρωση-προετοιμασία για μάθηση
• Διδασκαλία/Μάθηση για παιδιά με προβλήματα όρασης (ή και άλλες ιδιαιτερότητες) τα οποία έχουν γενικά την ανάγκη Συνοδού

Προσωποκεντρική/Μαθητοκεντρική μάθηση
• Ανάδυση του αντιληπτικού/φαινομενολογικού/εννοιολογικού πεδίου των συμμετεχόντων (πχ. μαθητών) και λοιπά …

Υπεύθυνος
της Ψηφιακής Κοινότητας ΤΑΕ, συντονιστής και κεντρικός ομιλητής του workshop: Κυπριωτάκης Νικόλαος.
Το Workshop πραγματοποιείται με την επιμέλεια-εποπτεία του κου Χερουβή Στέφανου,
στα πλαίσια του Open Discovery Space και με τη σύμπραξη του Ελληνικού Κέντρου Focusing





Akira Ikemi Ph. D. (Kobe Japan) presents characteristics of Focusing (in 3 parts)
From the 12th International Focusing Conference held in Pforzheim in Germany 2000.
Videography by Nada Lou

Presence (the Client's Client): Akira Ikemi Ph.D.

Τα Βήματα της Διαδικασίας του Focusing

Ακριβώς επειδή το focusing είναι μια βιωματική διαδικασία δεν εξελίσσεται πάντα συστηματικά. Βασίζεται όμως σε μια σειρά συγκεκριμένων βημάτων, τα οποία μπορούν να λειτουργήσουν σαν πυξίδα για την εκμάθηση, εξάσκηση και εφαρμογή του.

Τα βήματα αυτά ακολουθούν μια εσωτερική πορεία, που σταδιακά οδηγεί στην ζητούμενη σωματική αίθηση, η οποία βρίσκεται στο μεταίχμιο (thinking at the edge), ανάμεσα στο συνειδητό και το ασυνείδητο.

Βήματα Διαδικασίας του Focusing :

1. Προσέγγιση και διατύπωση «θέματος»

2. Δημιουργία εσωτερικού ελεύθερου «χώρου»

3. Αναμονή για την εμφάνιση «σωματικής αίσθησης»

4. Αναζήτηση του κατάλληλου «συμβόλου» για την περιγραφή αυτής της σωματικής αίσθησης

5. Αναζήτηση και πιθανή εξεύρεση ακριβέστερου «συμβόλου» για τη σωματική αίσθηση («επανήχηση/καθρέτισμα» : resonating), με επακόλουθο την βελτίωση της κατάστασης. (Αλλαγή «συμβόλου» : Felt shift)

6. Ολοκλήρωση της διαδικασίας

Επίλογος

...

Προσεχώς ...

  • Blogroll
  • Focusing και θέατρο
  • Φιλοσοφία - Λογοτεχνία - Ποίηση
  • κλπ

H KAΘHMEPINH : News

H KAΘHMEPINH : ΠOΛITIΣMOΣ

H KAΘHMEPINH : Print Edition